Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Dagens lista december 12, 2010

Filed under: Vardag — tarawyn @ 10:31 e m
Tags: , , , , ,

Dagens humör: Stressad, men glad över solskenet utanför fönstret.

Dagens hälsocheck: Förkyld nog att behöva stoppa igen näsan med korkar. Ryggont på grund av för många timmars pluggande de senaste veckorna, åtgärdas hjälpligt genom SM i konstiga studiepositioner (exempelvis snett över sängen med böckerna på golvet).

Dagens borde: Som varje dag; PLUGGA. Är dock extremt duktig och har gjort dagens borde hela dagen…

Dagens outfit: Önskar att jag kunde skriva något snoffsigare här, men icke. Dagens outfit är en halvurtvättad t-shirt med tryck, grå mjukisbyxor, stora grå ulltofflor (varav den ena med märke utformat som norska flaggan baktill) samt oändliga mängder näsdukar.
Dagens planer: Plugga samt elda ljus nummer tre i adventsljusstaken.

Dagens fundering:
Hur sjutton har de tänkt sig att man ska frilägga balksystemet i uppgift 3 C (nej, jag är inte alls insnöad på tentatal).

Dagens beroende: Näsdukar (både i papper och tyg), hushållspapper och toapapper, helt beroende på vad som råkat finnas i närheten och inte hunnit ta slut ännu.

Dagens längtan: Längtar efter lördag när tentorna är skrivna och jag på heltid kan ägna mig åt något jag gillar, nämligen julklappsinköp.

Dagens lektyr: Mekanikböcker, matteböcker, gamla tentamensteser och allt annat jag kommer över som kan tänkas ge en begriplig förklaring till balksystemet i uppgift 3 C.

 

Listan (dock inte svaren) lånad från underbara Spiderchick.

 

3 Responses to “Dagens lista”

  1. Madeleine Says:

    Sv; Oj, det låter tufft. Vad studerar du till?
    Jag har nyss varit och gjort provet, hoppas på det bästa nu.

  2. Fifi Says:

    Fy fan för att vara förkyld! Fast min är inte så himla farlig än så länge…

    Jag köper både neutrala barnkläder och sådana som är lite mer typiska pojk- och flickaktiga. Jag tycker inte det gör något att det finns rosagulliga och draktuffa plagg, inte alls, men de kan väl bara få vara gulliga och tuffa utan att behöva bli kallade pojk-eller flickkläder!


Kommentera

