Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Balklänningsmiddag april 13, 2010

Filed under: Fest — tarawyn @ 9:15 e m
Tags: , , , , , ,

I lördags var jag på balklänningsmiddag, en alldeles utmärkt chans att plocka fram balklänningen från studentbalen ur garderoben. Istället för att använda ärmarna jag från början hade till så frächade jag upp lite med en härlig sidensjal min mamma köpte. Fick dessutom hjälp med håret (eller åtminstone ett försök till hjälp) som slutade upp i en lockig halvuppsättning med en härlig, stor svart fjäril. På väg till och från festligheterna åkte skinnjackan på, passade faktiskt ganska bra till klänningen.

(Jag vet att bilden är lite halvdålig och att klänningen inte syns, men det fanns aldrig riktigt tid att hålla på och ta vettiga kort.)

Kvällen var riktigt rolig och trevlig, med massor av god mat, dans och trevliga människor. Förhoppningsvis kanske det kan utvecklas till någon slags tradition. Nu är klänningen inhängd på sin plats igen, men det vore roligt om det inte blev riktigt lika långt glapp tills nästa gång den får komma fram.

 

One Response to “Balklänningsmiddag”

  1. kaxigt att matcha balklänningen med skinnjacka! =)


Kommentera

