Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Projektlängtan april 6, 2010

Filed under: Vardag — tarawyn @ 8:55 e m
Tags: , , , , , , , , , , ,

Mamma och pappa vid kvarnruinen.Jag ägnar mina dagar åt skolarbete (som vanligt med andra ord). Längtar lite efter att vara ute i naturen och ta en massa fina kort. Har massvis med idéer, men inte riktigt tid nog för att hinna med alla små fotoprojekt (eller några andra pyssliga eller estetiska projekt för den delen). Bilden ovan tog jag under en av familjeturerna på påskafton, kvarnruinen vid silverfallet ingår faktiskt i ett eller två av mina planerade projekt.

Saker jag vill hinna med:

* Ett antal fotoprojekt. Har massvis med idéer på bilder jag vill ta och bilder jag vill vara med på, måste bara hitta någon som vill ta kort på mig (och någon som vill vara med på mina bilder). Några av idéerna kräver nog en stund framför symaskinen också.

* Sy ett helt gäng klänningar och annat. Har massor med tyg som väntar på att få bli något; röd sidenbrokad, svart- och grönrutigt thaisiden och mörkblå sammet som räcker till varsin klänning, sedan har jag dessutom ett gäng tyger i mindre bitar som räcker till korsetter och liknande. Krävs både en hel del tid och lite extra material för att få ihop allt.

* Göra smycken. Återigen har jag en massa idéer och dessutom i de flesta fallen materialet som krävs för att genomföra dem. Det enda som saknas är tid.

* Måla och rita. Är riktigt sugen på att plocka fram penslar, akvarellfärger, skisspennor, copic-markers och allt möjligt annat och sitta och kladda. Det känns som om skisstekniken får stryka på foten en aning för resten av skolarbetet.

 

2 Responses to “Projektlängtan”

  1. Lisa Says:

    Vilken fin bild! Och du verkar ha många kul projekt på gång, lycka till med alla!

    Sv: Tack för tipsen! Jag tror som du, att det gäller att öva och hitta rätt färger. jag kan ju få ihop vit hud, då borde inte mörk hy vara så himlans svårt. det är bara att öva.

  2. mammisen Says:

    måste faktiskt säga att det känns väldigt ärofyllt att få vara med på bloggsidan. Tack älsklingsunge. Man hinner mer än man tror och ibland är det bra att ha det där roliga som man vill göra som en morot. Gör det ”tråkiga” först och det roliga sedan. Jag brukar alltid jobba efter detta och jag hinner faktiskt göra roliga saker./Kram kram mammisen


Kommentera

