Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Påskhelgen april 4, 2010

Filed under: Fest,Gott,Vardag — tarawyn @ 8:35 e m
Tags: , , , , , , , , ,

Har hunnit med en hel massa de senaste dagarna. Först en tripp till Karkstad för att hälsa på pojkens föräldrar. Massor med god mat, pluggande och en del kattklappande (eller snarare kliande bakom örat) blev det där. Sedan direkt vidare hem till mamma och pappa i Skövde i fredags. Delar av släkten kom och åt mat (lite efterskottsfirande av mammas födelsedag), kalkonlasagne med äpple var en riktig höjdare.

Igår blev det förstås mumsig påskmat; janssons, prinskorv, lax, flera sorters sill (som jag förvisso fortfarande envisas med att inte ens smaka på), mammas hemgjorda köttbullar (goda som alltid), hemgjord marmelad och annat gott. Som vanligt blev tallriken överfull, trots småbitar av allt. Jag fick ett superfint litet påskägg också, rött med små vita prickar. Innehållet? Små rosarutiga pappersnäsdukar och ett par olika ansiktsmasker, den ena ska jag nog testa ikväll. Fick ett  lika fint paket också (rosa med vita prickar) innehållandes en söt blommig mugg från GreenGat. Dessutom låg ett snyggt svart linne och väntade på sängen. Min mamma är med andra ord väldigt bra på att skämma bort mig (och pappa också på ett hörn). Tack för alla fina saker. ^_^  Vi hann med springtur/promenad, den årliga transkådningen vid hornborgasjön, en tur till silverfallen och fika hos mormor också. Man kan hinna mycket på en dag ibland.

Nu är jag tillbaka i Göteborg efter en lugn tågresa helt utan förseningar (otroligt nog). Utanför fönstret flaxar hundratals fåglar ( de samlas alltid på taket i skymningen och flyger i stora svängar utanför fönstret). Träningsvärken i magen efter igår vill inte riktigt ge med sig, och mekanikpluggandet går bevisligen inte alltför bra (jag skriver ju uppenbarligen blogginlägg istället). Nu ska jag kasta mig över friläggningen av ett par balkar igen och se om det går bättre efter lite paus.

 

One Response to “Påskhelgen”

  1. har du testat killjeans nån gång då..de görs ju oftast i fler längder?


Kommentera

