Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Besök, fluffig snö och annat mys. februari 18, 2010

Filed under: Vardag — tarawyn @ 8:32 e m
Tags: , , , , , ,

Igår kom mina föräldrar till stan för att fira farfar (lite i efterskott). Trevligt med sällskap och god mat på kvällen, även om jag inte alls fick tid att städa något innan (hade hoppats på någon timme att plocka upp det värsta på). Jag fick en snygg förbandslåda fylld med mammas hembakade sesamknäcke, det är så gott att jag tror att man kan se det som första förband för själ och hjärta – en slags må-bra-knäcke helt enkelt. Jag blev tvungen att gå iväg mot skolan innan de åkte imorse, men när jag kom hem väntade en bit hembakat surdegsbröd. Har ätit ett par skivor med keso- och tomatpesto-röra till kvällsmat, det och en jättemugg thé. Mamma och pappa åkte förbi och hälsade på mig en sväng i skolan också, så nu vet de var jag mer eller mindre bor på veckodagarna.

Nu på kvällen har jag hunnit med en sväng förbi mataffären också. Skönt att äntligen ha hunnit handla lite mat, har varit lite brist på en del saker det senaste (jag kan inte leva på knäckemacka med marmelad så länge). Ska nog ta en lång, härlig dusch och sedan sova tidigt. Men först får det bli en artikel till teknikhistorian.

 

One Response to “Besök, fluffig snö och annat mys.”

  1. mammisen Says:

    säger att du är duktig,trots att du har kaos i ditt hem men förstår att det inte är särskilt lätt att få ordning på eländet när du varken har tid eller plats. kommer gärna ner och hjälper dig om du vill. säg bara till./Puss o Kram


Kommentera

