Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Superspex och alla hjärtans dag februari 14, 2010

Filed under: Fest,Vardag — tarawyn @ 7:01 e m
Tags: , , , , ,

Min kortafton med Frankenstein blev jättelyckad. Trevligt sällskap och aktiviteter hela dagen. Bland annat en lång tur i en ”veteranspårvagn”. Sedan var det spexdags och jag fick chansen att se Taj Mahal från publiken en gång. Det var bra drag och många omstarter, allting blir lite bättre när publiken är med och applåderar ordentligt. På det en titt på filminspelning från den sista Frankenstein-föreställningen och sedan vidare till ett riktigt bra spexkalas. Min bror skötte vikariatet jättebra, han lyckades både sälja program och vara med på scenen och tacka i slutet utan att se helt borttappad ut (det gjorde inte jag när jag var nybörjarspexare och jag fick ändå repa innan). Efter kalaset mötte jag upp min vän V och tog med honom hem så att han fick låna sovplats, kudde och täcke.

Eftersom det blev sent igår (igår gick till och med en bra bit in på idag) så har jag tagit det lite lugnt idag. Jag hoppade över joggingrundan och tog istället några längder i poolen och parkerade i bastun en lång stund. Åt thaimat till lunch tillsammans med V och J, mumsigt och härligt onyttigt. För att verkligen få ut så mycket som möjligt av det delade vi på tre rätter. Det blev friterade räkor med sötsur sås, kyckling i röd curry och phad thai. Det kan nog vara så att när det kommer till snabbmat så är det lilla thaistället vid skolan en av mina favoriter. God mat till ett vettigt pris.

Nu sitter jag med en stor mugg thé och tar igen mig lite. Snart ska jag sätta mig och läsa igenom artiklarna inför nästa inlämning i teknikhistoria igen och sedan blir det nog ganska tidigt i säng. Jag ska iofs inte träffa killarna i kandidatgruppen förän vid nio imorgon, men det kan vara skönt att få lite gjort innan också.

 

One Response to “Superspex och alla hjärtans dag”

  1. promarkers är enligt mig underbara att arbeta med, märker inte av några skarvar och underbar lagerpålagerarbetesfunktion..det svåra är att hitta bra papper nog.


Kommentera

