Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Lappa och laga januari 16, 2010

Filed under: Vardag — tarawyn @ 9:32 e m
Tags: , ,

Efter tentan idag har jag inte haft ork att göra något direkt vettigt. Jag gav mig på att laga några av mina billigare smycken som fallit i bitar, mest trasiga kedjor och lås. En trasig tröja har jag också lyckats sy ihop. Imorgon får jag nog försöka ta mig samman och städa här. Det ser ut som vanligt efter en tenta-/omtentaperiod, jag misstänker att ett bombnedslag faktiskt vore en förbättring. En av de få fördelarna med mina 18 kvadrat är att det åtminstone går fort att städa, bara att ställa allt på sina platser så går det på en halvtimme att dammsuga och skura noggrant. Ska nog försöka mig på att få ordning på kaoset i garderoben också, det blev ju en hel del nytt i julas och igår sa mamma att hon köpt en blå klänning jag kikat på tidigare åt mig.

Städning ligger alltså etta på att-göra-listan i morgon, tvåa blir löprunda och ligger jag bra till tidsmässigt så kanske jag ger mig iväg och lyssnar på lite musik på eftermiddagen.

 

Kommentera

