Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Brandlarm december 18, 2009

Filed under: Vardag — tarawyn @ 3:46 e m
Tags: , , ,

Det är så härligt att vakna 02:30 av ett tjutande som näst intill spränger trumhinnorna och sedan dra på sig vad som ligger närmast sängen för att traska ut i fem minusgrader och hänga med grannarna en halvtimme. Jag ÄLSKAR när brandlarmet går mitt i natten. INTE!

Jag är glad att jag åtminstone inte hade morgontenta idag, en av mina kompisar här i huset som skulle ha det. Jag blir åtminstone superstressad och har svårt att somna när jag fått komma in i värmen igen och jag antar att det är ungefär samma sak för alla andra. Men imorgon är det dags för tenta igen. Alltså gå upp tidigt, slänga ihop väskan och ge sig ut i kylan. Jag tror det skulle bli minus tio imorgon, bra att veta att jag ska tenta i någon av hörsalarna där det brukar vara snorkallt då. Ska nog försöka få på mig dubbla halsdukar känns det som.

 

2 Responses to “Brandlarm”

  1. mammisen Says:

    ..förstår att det är jobbigt att traska sju trappor ner och stå ute i denna kylan. Hoppas nu att du klarar dig ifrån förkylning. Det har du haft nog av den här hösten. Vi ses snart kram kram

  2. Sassy Says:

    Ja, hu, vad kallt det är nu! Måste vara en riktig mardröm att hänga i kylan mitt i natten…

    Ja, halkbanan var grym och nu längtar jag efter att köra mer!


Lämna en kommentar