Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Julmysigt december 13, 2009

Filed under: Shopping och kläder — tarawyn @ 5:26 e m
Tags: , ,

Igår fick jag besök av A-K. Blev en shoppingdag med ledigt från pluggandet (fast jag läste visst lite på kvällen ändå). Först blev det IKEA, där ett gäng killar från räddningstjänsten stod och ville påminna alla om att komma ihåg att släcka alla levande ljus. Jag storshoppade både påsklämmor och en femkronors musmatta. En fin röd julkula med vita prickar följde också med hem. Sedan strosade vi runt på julmarknaden i Haga, åt gigantiska kanelbullar och tittade på miljoner olika julkulor (en hel del var riktigt fina). Sista stunden innan vi tog oss hem blev det en sväng inne i centrum också, men Nordstan hoppade vi över (faktum är att jag vägrar gå in där på helger så här års). Efter det passade vi på att äta mumsig thaimat innan A-K skulle köra hemåt, det går ju inte att åka hem när man inte ätit något annat än Hagabulle på hela dagen (även om det är monsterstorlek på dem).

Nu hänger den fina kulan i det lilla fönstret, adventstjärnan i det stora, på bordet står adventsljusstaken (och ja, jag tänkte komma ihåg att släcka ljusen) och inte helt färdiga pepparkakshuset. Jack har fått på sig tomteluva och skägg och jag åt hembakad lussekatt och drack glögg till frukost. Ganska mycket julstämning för att vara en 18 kvadrats studentlägenhet. ^_^

Tack för en trevlig dag A-K, det var roligt att du kunde ta dig hit. Vi ses snart igen hoppas jag.

 

2 Responses to “Julmysigt”

  1. A-K Says:

    Tack själv 🙂 Det var så trevligt o mysigt! Skönt att det är jul snart så att du får lite ro från plugget. Hur går det med pepparkakshuset? Kramar!!


Kommentera

