Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

En fantastisk premiere november 4, 2009

Filed under: Shopping och kläder,Vardag — tarawyn @ 2:47 e m
Tags: , ,

Spexets premiere kändes faktiskt riktigt bra, de flesta i publiken verkade uppskatta det mest med föreställningen. Jag fick en stor bukett röda rosor av mina föräldrar. Spexvästen är supersnygg i guld och lila, och jag kände mig fin i min älskade röda klänning med vita prickar. Dessutom fick jag en ”maskeradhatt” från IKEA av pappa, den ser ut som en fruktkorg och lyckas faktiskt passa in på en liten detalj i spexets manus.

Jag fick en hel massa andra saker också. Mamma och papap var här för att se premieren, men de skulle hjälpa farmor och farfar att at sig till IKEA och köpa nya köksmöbler också. Nytt bord, nya stolar och en ny taklampa blev det och de fick det jätesnyggt i köket. Dessutom fick jag en ny bad-/morgonrock av dem, röd, tjock och härligt fluffig. Mamma köpte en chockrosa pyjamas åt mig och BYXORNA ÄR TILLRÄKLIGT LÅNGA….vill helst aldrig tvätta den (för då krymper de säkert på längden) men det måste jag ju någon gång såklart. Mamma hade dessutom med en massa mysigt när de dök upp. Ett hårband med pärlor, ett adventsljus, äppelmust från Kivik, en fin blomma, muffinsformar med jordgubbar på….jag glömmer säkert en massa nu. När jag tapapde ett örhänge på premierelunchen så lyckades mamma dessutom hinna in på glitter och köpa både två par nya örhängen för att ersätta dem och en pärltäckt kam för att sätta upp mitt hår med. Ibland förstår jag inte hur hon hinner med saker.

Jag känner mig lite bortskämd vissa gånger när mina föräldrar dyker upp, fast å andra sidan så fick min bror också saker så det är åtminstone rättvist där. ^_^

 

Kommentera

