Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Lördag juli 26, 2009

Filed under: Uncategorized — tarawyn @ 9:26 e m

IMG_4404

Igår hann jag med en hel del. Började dagen med att få en försenad namnsdagspresent av mamma och pappa. Ett par underbara, röda handskar från Resteröds (som jag helt glömt bort att jag ville ha) och Body America’s härliga body butter med jordgubb och vanilj.

Hängde med mamma till mataffären en sväng och bakade en kladdkaka med hallon (mums).

På kvällen skulle jag på bio med en god vän. Vi hade bestämt oss för att gå ut och äta en bit innan, men jag hade inte väntat mig att bli bjuden på middagen. God mat på grekisk restaurang. Tzatziki med bröd till förrätt, lamspett med fem olika såser och rostade rotfrukter som huvudrätt, och en gigantisk bit blåbärscheesecake till dessert. Trodde nästan att jag skulle kunnat rulla till biografen efteråt så mycket mat som det blev. Dessutom var det nog första gången någonsin jag blev bjuden på ett restaurangbesök av någon annan än mina föräldrar.

Biobesöket blev också trevligt. Senaste Harry Potter-filmen, popcorn och ny smak på Mer, svarta vinbär och hallon (det är möjligt att den funnits ett tag, men ny för mig eftersom jag sällan dricker sådant).

Tack V för en underbar kväll. ^_^

 

Kommentera

