Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Trött på IKEA juli 24, 2009

Filed under: Uncategorized — tarawyn @ 9:25 e m

Igår hann jag med en kort sväng i Göteborg med mamma. Vi hittade en mysig butik med kinesiska saker och jag passade på att köpa några ätpinnar med söta motiv (körsbär och drakar). Mamma hittade en affär med Italienska skor och köpte ett par sandaler som matchar hennes fina, röda handväska.

Efter det åkte vi iväg till IKEA för att se om det gick att reklamera taklampan jag köpte i våras. Den tänder och släcker sig hela tiden, det blir ganska irriterande när man försöker skissa eller jobba med något annat. Tråkigt nog så kunde de inte hjälpa till alls efter någon timmes köande. Ännu tråkigare att tjejen som stod vid reklamationen var fruktansvärt otrevlig. Om man nu har råkat ut för att en av IKEA’s produkter har ett fabrikationsfel så vill man inte direkt bli behandlad illa för det. Det är inte mitt fel att lampan inte fungerar som den ska. Trots det fick jag bland annat höra ”vi har aldrig fått några felanmälningar på en sådan lampa”. Tror jag det när de vägrar att låta någon reklamera den. Lika otrevliga har de varit angående ett fabrikationsfel på mina föräldrars bäddsoffa. Dålig stil.

Trots att jag inte alls kände för att ge IKEA mer av mina pengar så var jag så illa tvungen. Min lägenhet erbjuder inga direkt möjligheter att spegla sig. Spegeln i badrummet fungerar för sminkning och liknande bestyr, men det går inte att se hur kläderna man valt ser ut tillsammans. Lösningen blev att köpa en lång, smal spegel som jag förhoppningsvis kan få plats med. Kanske inte helt optimalt för att se sig själv, men bättre än ingenting. Egentligen får jag inte göra hål i väggarna heller, men jag får lösa det så gott det går.

 

Kommentera

