Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

En lång dag juli 20, 2009

Filed under: Uncategorized — tarawyn @ 10:25 e m

BrobildIdag har jag hunnit med mycket. Trots det har det inte kännts särskillt stressigt.Årets besök på Läckö slott, med traditionsenlig ”brobild”, har genomförts. Jag älskar gamla platser, så jag är nog nästan den i familjen som vill dit mest. En bild på bron över ”vallgraven” (som numera är väldigt torr) har mamma tagit varje år. Från början var både jag och min bror med på bilderna, men på senare år har det bara varit jag. Vi passade på att ha en liten picknick utanför slottet också, mammas vinbärsmuffins är aldrig fel. ^_^

På vägen mot Lidköping åkte vi in till Spiken och köpte rökt sik, honungsmarinerad rökt lax och hjortronsås. Kommer att bli en riktigt god middag någon gång snart (förhoppningsvis när jag är hemma). En sväng till Lidköping för att äta en stor, härlig glass fanns det också tid för. Mamma hittade en stor, fin metallkrona att ha antingen på finrumsbordet eller verandan, kommer att bli jättesnyggt.

Efter det blev det en liten tur till Falkängens hantverksby. Fanns lite mysigt att se som vanligt, en del riktigt inspirerande. Jag köpte en väldigt liten brödnagg i luffarslöjd och pappa vann en nyckelring med en fårskinnstuss (man måste köpa någon lott när man är där).

Vid Hällekis köpte vi ekologiska tomater och världens godaste tomatdressing (stark och gjord på gröna tomater). Sedan åkte vi vidare och hälsade på mormor en kort stund. Fick fika, mormors sockerkaka är bäst, och busade lite med mina kusiners hund som mormor är hundvakt åt.

Här hemma har jag hunnit med att rensa ur garderoben. Fullt med grejer jag inte använder eftersom jag inte riktigt bor här längre. Lyckades i varje fall fynda ett par snygga jeans någonstans på botten. Plus ett par sushitallrikar som låg bland sakerna jag knåpat ihop i slöjden.

Nu är det läggdags för mig så att jag orkar upp och jobba imorgon.

 

Kommentera

