Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Ond dator juli 19, 2009

Filed under: Uncategorized — tarawyn @ 7:27 e m

När jag är hemma hos mina föräldrar ”lånar” jag min pappas dator. Jag lägger beslag på den flera timmar i sträck vissa kvällar, uppenbarligen precis när han vill använda datorn. Jag har dock lite problem med den. Oftast i form av att den automatiskt scrollar till botten av sidor jag vill läsa, markören hoppar iväg när jag skriver så att jag helt plötsligt har skrivit den senare halvan av en mening i mitten av den första halvan och när jag skriver blogginlägg så har de en tendens att bara upphöra sin existens precis när jag skrivit något riktigt bra eller långt och närmar mig slutet.

Nu har jag kommit fram till varför det blir så…datorn är OND. Rakt igenom ondskefull, den djävlas med mig och skrattar bakom ryggen på mig. Den scrollar, hoppar och raderar med flit. Nu ska jag gå och sätta mig med mina föräldrar och ägna all min uppmärksamhet åt en bit hallon-kladdkaka, datorn får klara sig själv…den förtjänar ingen uppmärksamhet.

 

Kommentera

