Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Blåbär, jordgubbar och bubbelgum juli 16, 2009

Filed under: Uncategorized — tarawyn @ 9:30 e m

Blåbär 010

I förmiddags var jag ute i skogen en sväng och plockade blåbär. Närmare 2,5 liter stora, blåa, fina bär. Kommer att bli hur gott som helst i vinter, både till frukostgröten och i muffins och annat gott. Jag känner att jag har varit väldigt huslig det senaste. Fläderblomssaft, gelé av röda vinbär och nyplockade blåbär är fixat. Ska nog satsa på att försöka hitta lite vildhallon också tror jag.

På eftermiddgen var det dags att jobba (som vanligt) och sedan jag kom hem har jag hunnit med en långdusch. Passade på att testa ansiktsskrubb som mamma hade köpt, så nu luktar mitt ansikte jordgubbar och vanilj och mitt hår doftar bubbelgum av balsamet (äpple påstod de i affären, men det är tydligt att de borde ha sagt bubbelgum). En varm macka med kantareller blev det också eftersom pappa hittade några liter ute i skogen.

 

One Response to “Blåbär, jordgubbar och bubbelgum”

  1. mammisen Says:

    ..du är jätteduktig!


Kommentera

