Tarawyn

en blogg om allt och ingenting

Helgen juni 9, 2009

Filed under: Uncategorized — tarawyn @ 8:14 e m

Har haft en ganska trevlig helg med IKEA-besök, städning och en hel del annat. I lördags var mina föräldrar på besök. Vi hann med ett besök på IKEA med nationaldagsfirande i form av prinsessbakelser. Jag bestämde mig för att låta hurtsen Helmer flytta hem till mig, och med hjälp av ett hyllplan och några konsoller fick jag ett nytt och betydligt större skrivbord.

I söndags ägnade jag i princip hela dagen åt att rensa och städa i lådor och skåp. Det kändes bra att få bort massa gammalt skräp och jag fyndade en del. Bland annat ett par dukar som jag helt glömt bort att jag hade.

Igår blev det mer städning, fick faktiskt ordning på nästan allt (även om det fortfarande är kaos i kökslådan). Jag provade på lite frisbee-golf, ännu en rolig sport att pyssla med varma dagar. På kvällen blev det författarmöte för att skriva på höstens veraspex. Trevligt sällskap och god mat är aldrig fel.

Idag åkte jag hem till mina föräldrar igen för att kunna jobba och nu har jag precis kommit hem från jobbet, tagit en skön dusch och ätit kvällsmat. Mammas hemgjorda rabarberpaj med vaniljsås. Mums! ^_^

 

One Response to “Helgen”

  1. mammisen Says:

    …säger att Helmer är en väldigt trevlig typ.


Kommentera

